Tuesday, February 22, 2011

"Ya Habibi"

SeM0ga KIta SeMua mdpt Cinta Yg D redhai
& berlandaskn Syariat Islam Dari-Nya..
Assalamualaikum suma..Kali neyh aku m0 p0st tentang "Ya Habibi" plak seperti biasa t d akhir ceta aku kn jelaskn tajuk ceta neyh oks kae..subuh2 bg neyh besanya bgs Klu istirehatkn diri tapi d sebabkn penat aku uda tertid0w awal dan kesannya aku tbng plak wk2 g neyh n tfkir m0 p0st kat bl0g plak tetng neyh..bha yuk kta tgk apa sebenarnya ku m0 k0ngsi neyh..1 thun,2 thun smpailh umur ku ke19 thun idup di muka bumi neyh sebgai se0wnk Manusia..seperti kita sedia maklum Hawa d ciptkn unt0k Adam & Perempuan berpasangn gan Lelaki & begitulh lar jgk dengn aku,Pada umur neyh bru lah aku Mengenal erti  apa e2 cinta,cinta first tyme la katakn sblm neyh spt yg aku ceta kat "Zaman Sek0lahku"2 xfkir2 tntg neyh tp pabila umurku ke19 thn  ku tlh bercinta gan se0wnk Hamba Allah yg ok r ckup pakej r kata 0wnk,Antara aku dan dya teda sepa yg ta0w kecuali dh se0wnk kwn lama ku yg ta0w,d jdikn ceta plak lelaki neyh kwn lama aku jgk r tapi kmi selalu msj kat tfn jak r selama 4 tahun sebelum jd pacaran istilh kata 0wnk seberang"ind0nesia",ku xharap sngt p0wn dya neyh jd bfku n x pernah terlintas p0wn m0 bcinta gan dya sebab dya adalh kwnku tp ntah bla dya ckp jak aku p0wn trima dya gan mudah tnpa fkir pa2,Sb aku Memang inginkn  cinta jarak jauh neyh kerna aku wk2 e2 kn  kat negeri 0wnk dya lak d sabah..Cheee..jd pelung nt0k bjmpa 2 xkn ada  r..huhu..besa r mula tyme hngt kapel lar ktakn suma indh2 r..taw jgk kn kmu mcm mna rasanya bla bcinta neyh??ckup memahami r antara aku gan dya neyh jarang gaduh n    kurang gak mslh sb ku xska gaduh gan 0wnk yg aku syg cem rasa besalah jak buat d0wnk mrh,aku pcya 100% r gan dya neyh smpai r 1 masa 2 dya bg ta0w yg dya m0 btunang gn pilihn kuaganya,bha pa agy aku gan tenang p0wn mjwb ok n0 hal kena tnggung risik0 r besa r cinta last2 dya ngaku gak 2 suma m0 uji aku jak bha aku p0wn tr0z ilang pcya gan dya r pas 2 aku smpn kat dlm aty dalam2 tdk pcya dya sngt n prasaan syg gan dya p0wn sma gak jd klau 1 dh mslh pasal break neyh x lar kcewa sngt sb rmai kata first lurve neyh sush m0 lupkn jd ku p0wn sediakn payung r sebelum ribut ka taw yg sma wk2 gannya terjadi,tp aku maafkn dya r jgk senang nt0k maafkn 0wnk tp nt0k ilangkn kesan 2 agak2 kritikal ckit sush..Tp kmi msh agy r sb aku xgthu dya yg aku ilang pcya uda dgn dya t break agy plak jd jgn ek0tkn perasaa, sb wk2 zaman2 aku LBH aku uda tanam kat kpala akn jga n setia gan sepa2 jak jd pasangn ku,smpai la ke ujungnya dh 1 thun aku bcnta gan dya mula terdetik d kepalaku soklan2 yg bg2 Ermm "aku uda berD0sa"nt0k pngthuan semua kisah antra aku gan dya blum berakhr kerna teda kta pts cma aku uda x k0ntek dya agy d sebabkn "aku uda berD0sa"..sbnarnya aku m0 k0ngsi r bkn nk tnjuk alim memang tdk d nafikn tetang perasaan neyh tp neyh bg aku r lain 0wnk lain fkiran pngajaran t0k driku sndiri..Kenapa wk2 skul menegh aku tdk jtuh cnta??mengapa aku berd0sa??mengapa aku Jauh dari-NYa??first mgapa aku x bcnta sebelum2 neyh??E2 kerna Allah sygkn akan driku agar aku tdk terjerumus ke lembah zina tp ku terlalu ek0tkn perasaan aku uda terjerumus dlm tdk sedar apakh aku uda berd0sa??Ya aku uda berd0sa kerna uda menyintai Makhluk lebih d "ya Rabbi" & aku uda jauh dr-Nya??ya aku uda jauh dr-Nya aku lalai dr melakukn perinth-Nya sebgai khlifah d muka bumi neyh..klu kita lht lar kn mgapa ada 0wnk yg tdk pnh bercinta??e2 kerana Allah sygkn mereka tdk mahu mereka terjerumus dlm 4S iaitu sp0rt,sing,sh0pink n yg last sex jgn pernh kta mereka tdk Laku tp d sebalik e2 suma ada hikmah n hikmah ialh meka tdk terjerumus ke lembah zina..Mereka msh agy terplihara dr d0sa e2..memang kita hnya manusia biasa yg sering kali melakukn kesalahn tp pers0alannya smpai bila kita melakukn kesalahn e2??adakh taubat hnya 1 minit???sama2lh kita muhasabah diri kita..Jauh di Atas sNa memberikn yg xBaek unt0k setiap hambanya..cMa suma e2 bergntung pada Amaln kita yg kita buat kat dlm muka bumi neyh,sekarang aku hnya Mampu" Sandarkn idup & mati hnya pada kententuan Ilahi",klau ada jd0h aku dn dya aku tima jgk gan seadanya..I'Allah,d0akn aku ya mga dpt terbaik dlm khidpn dunia mahupun akhrt,neyh  lar kisah tentg "Ya Habibi"yg dpt aku p0st bermaksud wahai kekasihku..Yg baik e2 dtg dr Allah s.w.t yg buruk n lemah e2 dtg drku..Klau dh yg trasa aku mta maaf neyh kisah pengajrn bg driku..sma2 lar kita muhasabah dri..kat bwh 2 plak lirik lagu aku ska sngt gan liriknya tentg salah se0wnk mujahidah  Serikandi islam yg begitu Cinta Pada Allah s.w.t..Allahuakhbar..sama2 lar kita mem0h0n mga mdpt cinta abadi dari-Nya..Amin,Waulahu Alam.. Waalaikumus salam..


 Engkau bermula dengan sengsara
Dalam mencari bahagi
Terasa bagai bayang-bayang
Gelap walau di suluh cahaya

Pepasir pantai pun berubah
Pabila hakikat melanda
Ketenangan yang kau cari
Terpancar di lorong sufi

Kau hiasi rumah kasih abadi
Serik menghiasi singgahsanamu
Kau berjaya merubah segala
Kasih semalam menjadi esok

Kelunakan tangisan kasihmu
Dalam simpuhan ketaatan
Bagi mengharapkan keredhaan
Dari mu Tuhan pencipta alam

Rabiatul Adawiyah
Serikandi yang tercipta
Sungguh agung pengabdianmu
Kau berjaya menjadi ikhtibar

Asmaramu dihampar suci
Pintalan dari awanan putih
Membuahkan titisan rahmat
Menyuburkan mawar yang layu

Namamu menjadi sanjungan
Ikutan ummah sepanjang zaman
Ayuh bersama kita susuri
Perjalanan kekasih Allah




No comments:

Post a Comment